piątek, 28 marca 2014

Olejek jałowcowy, tymiankowy i aloesowy na problemy skórne

- Pani Ewelino, niech mi pani doradzi jakiś dobry sposób na trądzik – zaczęła pani Ewa, przeglądając folder mojego sklepu. Wiedziałam  już, że zmaga się od dłuższego czasu z wypryskami  na plecach, karku a nawet między włosami. Lekarze diagnozowali różnie jej problem – a to trądzik różowaty, a to alergia na kosmetyki, inny zasugerował zakażenie bakteryjne. Sytuację komplikował mocno fakt, że cera pani Ewy była dość mocno wysuszona a przy tym delikatna. Znajoma podpowiedziała jej, by spróbowała metod naturalnych – i tak oto trafiła do mnie. Siedząc przy pysznej marokańskiej herbatce słuchałam mojej klientki. Od razu wiedziałam, co jej doradzić.

- Pani Ewo, proszę spróbować kuracji naturalnymi olejkami roślinnymi – powiedziałam, sięgając po trzy szklane buteleczki. Naturalne olejki roślinne od wieków sprawdzają się w leczeniu problemów skórnych, produkowane są z naturalnych składników i nie zawierają szkodliwych substancji które mogą podrażnić Pani skórę – wyjaśniłam. Jestem przekonana że zastosowanie tych trzech cudownych pomocników natury od razu pomoże pani w problemach!

Odkręciłam pierwszą buteleczkę – to olejek jałowcowy, jeden za najpopularniejszych specyfików stosowanych w leczeniu problemów skórnych.  Czy czuje pani, jak pięknie pachnie?  Pani Ewa skinęła głową, a ja kontynuowałam – taki naturalny olejek jałowcowy można stosować na wiele sposobów. Przede wszystkim to naturalny środek dezynfekujący – ma działanie przeciwbakteryjne, antyseptyczne i przeciwgrzybiczne. Naturalny olejek jałowcowy zalecany jest przez specjalistów w leczeniu trądziku, łuszczycy, egzemy czy stanów zapalnych skóry. Jako że ma silne działanie na skórę, najlepiej stosować go w rozcieńczeniu z innym olejkiem – do tego może zostać wykorzystany np. olejek aloesowy lub arganowy. W przypadku występowania cellulitu można go używać do masażu – odtruje organizm, przyspieszy przemianę materii  i krążenie w tkankach. Przyspiesza gojenie wyprysków, zmniejsza blizny potrądzikowe, korzystnie wpływa na ogólny stan skóry wspierając regulację wydzielania sebum.

Często stosuje się olejek jałowcowy i olejek tymiankowy do nacierań bolących miejsc – np. pleców, stóp, klatki piersiowej -  taka mieszanka zadziała antyseptycznie, przeciwbólowo i rozgrzewająco. Naturalny olejek jałowcowy znajduje zastosowanie także w innych schorzeniach – wspiera pracę nerek, odtruwając organizm i wspomagając jego oczyszczanie krwi. Zwiększa także usuwanie z organizmu nadmiaru wody, sodu, chloru, potasu oraz kwasu moczowego – co ma znaczenie np. w leczeniu chorób reumatycznych i podagry.  – podsumowałam. 

– A ten drugi olejek, pachnie jakby znajomo – oceniła pani Ewa wąchając nakrętkę. Uśmiechnęłam się – to prawda, większość z nas zna ten zapach, bo to jest olejek tymiankowy. Również ma działanie przeciwzapalne i antybakteryjne. Lekarze dermatolodzy zalecają go w procesie leczenia zmian trądzikowych a także stanów zapalnych.  Działa dezynfekująco, przeciwbakteryjnie a jednocześnie nie wysuszy nadmiernie skóry – jest bowiem naturalnym olejkiem który nie zawiera szkodliwych chemicznych dodatków. – Rzeczywiście, pachnie bardzo naturalnie – wtrąciła pani Ewa delikatnie rozcierając odrobinę olejku na skórze. – Pani Ewelino, jak on się fajnie wchłania! – To prawda – potwierdziłam – olejek tymiankowy nie zawiera domieszek tłuszczy zwierzęcych, dlatego pory skóry przyjmują go bez stresu i obciążeń – cera zyskuje równomierny, zdrowy koloryt, bez ryzyka wysypki czy pojawienia się plam.

 – A czy można olejek tymiankowy stosować na włosy?  - spytała moja klientka – Tak, oczywiście! Wystarczy nałożyć go na skórę głowy, najlepiej zmieszać z innym olejkiem żeby nie podrażnić skóry głowy – ja stosuję zawsze olej makadamia lub olejek arganowy. Dodatkowo dla wzmocnienia efektu można wykonać delikatny masaż skóry głowy opuszkami palców, oraz założyć turban z worka foliowego na głowę. A po zabiegu – umyć włosy delikatnym szamponem. I gotowe.

- To bardzo proste rozwiązania, pani Ewelino – ucieszyła się pani Ewa. A ten trzeci olejek? Pachnie jakby znajomo. – To naturalny olejek aloesowy – wyjaśniłam – pochodzi z organicznych upraw, dlatego zawiera najcenniejsze i najdelikatniejsze substancje i minerały, witaminy i aminokwasy. Olejek aloesowy świetnie sprawdza się w leczeniu stanów zapalnych skóry, egzem, łuszczyc, fantastycznie nawilża i zmiękcza skórę. Wspiera proces gojenia się ran i urazów a także oparzeń – szczególnie pomocny jest w leczeniu oparzeń słonecznych. Szczególnie polecam olejek aloesowy do skóry suchej, odwodnionej, z tendencjami do pękania a także do powstawania zmarszczek. Dla pani, pani Ewo będzie idealny – zadziała antybakteryjnie, grzybobójczo, antyseptycznie a jednocześnie przyniesie uczucie ulgi i ukojenia dla napiętej skóry. Ponadto olejek aloesowy aktywnie wesprze tkanki w regeneracji i odbudowie przyspieszając ich leczenie!

- Brzmi wspaniale – ucieszyła się pani Ewa, chowając olejki do swojej torby – zacznę kurację już dziś wieczorem i na pewno się z panią podzielę wrażeniami.

A wy, czy też używałyście już tych olejków?

Ewelina Afandi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz