wtorek, 5 listopada 2013

Jak pozbyć się trądziku? Sprawdzone sposoby na piękną cerę


Rozmawiałam niedawno z moją Klientką, która pytała mnie o to, jak pozbyć się trądziku
Wypryski i zaczerwienienia pojawiające się na skórze były dla niej poważnym problemem. Zaproponowałam jej, by odstawiła na jakiś czas kosmetyki, których używa i zamieniła je na naturalne kosmetyki do twarzy, ze szczególnym akcentem na oczyszczanie skóry. Produkty te bez sztucznych dodatków są prawdziwym darem dla każdej kobiety. Nie tylko pomagają w likwidacji problemów skórnych, ale i wspierają regenerację cery. Zaproponowałam jej, sprowadzony ze słonecznego Maroko, olejek z tymianku oraz olej z jojoby. Obydwa przetestowałam na sobie, a rezultaty przeszły moje oczekiwania. Trądzik zniknął, ale moja skóra nie była podrażniona ani wysuszona, była miękka, elastyczna i wyraźnie odżywiona. Byłam zachwycona skutecznością olejków a swoją wiedzą o tym jak pozbyć się trądziku i jednocześnie odmłodzić swoją cerę o kilka lat chętnie dzielę się z innymi. Osobiście przekonałam się jak działają naturalne kosmetyki do twarzy i obiecałam sobie, że polecę je każdemu! 

Olejek z tymianku jest pozyskiwany w procesie destylacji kwiatów i liści tymianku z parą wodną. Dzięki temu nie traci witamin i minerałów. Czy wiedzieliście o tym, że do Polski przybył w orszaku królowej Bony? Swoje antyseptyczne działanie zawdzięcza obecności tymolu. Badania udowodniły, że działa przeciwbakteryjnie, przeciwgrzybicznie i przeciwwirusowo zaś zawartość karwakolu - antyutleniająco, stąd olejek z tymianku wykorzystuje się w produkcji kosmetyków fotoochronnych. Intensywnie wpływa na oczyszczanie skóry jednocześnie nie wysuszając jej, w przeciwieństwie do preparatów z zawartością alkoholu. Tak więc jeśli czytasz ten artykuł zastanawiając się jak pozbyć się trądziku i nie wysuszyć skóry, polecam Ci właśnie olejek z tymianku! Szczególnie panie posiadające cerę tłustą powinny mieć go zawsze pod ręką – nie tylko reguluje pracę gruczołów łojowych ale także pomaga w leczeniu takich problemów skórnych jak czyraki, trądzik bakteryjny, łuszczyca czy świąd skóry. Używając go, pamiętajcie o ostrożności – olejek z tymianku nie jest zalecany kobietom w ciąży, leczącym się na nadciśnienie lub epilepsję. 


Olej z jojoby z kolei zawiera związek podobny w swym składzie do oleju wielorybiego, a więc posiadający rewelacyjne właściwości natłuszczające i odżywcze. Inna substancja w nim zawarta – skwalen – chroni skórę przed utratą wilgotności. Skład chemiczny oleju jest bardzo podobny do sebum, wydzielanego przez gruczoły łojowe skóry. Dzięki temu olej z jojoby przydaje się do każdego typu cery: nawilży i odżywi skórę suchą, zapobiegając powstawaniu zmarszczek, nada jej jędrności i miękkości. W przypadku cery tłustej ze skłonnościami do wyprysków, olej wpłynie hamująco na wydzielanie sebum, co przyspieszy regenerację komórek skóry. Jednocześnie zadba o utrzymanie jej naturalnego kwaśnego pH.

Moja Klientka poprosiła mnie też o kilka przepisów na to, jak wykorzystać olejki by samemu stworzyć
naturalne kosmetyki do twarzy. Podałam jej kilka sprawdzonych przepisów, poniżej dzielę się nimi także z wami. Najprostszym sposobem jest dokładne oczyszczanie skóry poprzez nałożenie kilku kropli oleju z jojoby na wilgotną twarz i przetarcie wacikiem nasączonym wodą różaną całą cerę. W ten sposób można idealnie zmyć resztki makijażu, pot, kurz czy sebum. Regularne go stosowanie sprawi, że z listy trudnych pytań skreślimy to „jak pozbyć się trądziku?”


 Jak stosować olejki na twarz  - sprawdzone domowe sposoby na maseczki:

Alergeny również są odpowiedzialne za występowanie trądziku. Znajdują się one m.in. w chemii gospodarczej używanej na co dzień oraz w kosmetykach. Naturalne preparaty do pielęgnacji nie mają alergenów, a oto jeden ze sprawdzonych przepisów na przygotowanie olejku do przemywania twarzy dla cery normalnej i mieszanej: olej z jojoby w ilości 30 ml mieszamy z olejem sojowym (10 ml), olejem rycynowym (10 ml), oraz olejem migdałowym (20 ml). Wlewamy miksturę do butelki, dokładnie mieszając. Stosujemy do przemywania skóry twarzy, szyi i dekoltu, następnie zmywamy ciepłą wodą. Oczyszczanie skóry tą mieszanką w krótkim czasie da widoczny efekt – skóra będzie miękka, czysta, odzyska jasność i młodość. Dla pań o cerze tłustej polecam maseczkę oczyszczającą z żółtkiem, do wykonania której potrzeba: 1 żółtko, 1 łyżka stołowa oleju z jojoby, kilka kropli soku z cytryny. Po zmieszaniu składników nakładamy otrzymaną pastę na twarz, po 10 minutach spłukujemy ciepłą wodą. Jako że naturalne kosmetyki do twarzy dostępne są dla wszystkich rodzajów cery, dla pań o suchej skórze przygotowałam przepis na olejek przeciwzmarszczkowy. Do jego przygotowania potrzeba nam: 15 kropli olejku koperkowego, 5 kropli olejku lawendowego, 5 kropli olejku różanego. Jako bazę dodajemy olej z jojoby w ilości 50 ml. Wszystkie składniki wlewamy do małej buteleczki, wstrząsamy do dokładnego wymieszania się i używamy jako krem na noc lub do masażu twarzy. 
 
Po rozmowie ze mną moja Klientka wypróbowała polecane przeze mnie naturalne kosmetyki do twarzy. Po jakimś czasie odezwała się dziękując za porady i polecone jej olejki. Regularnie stosuje oczyszczanie skóry pamiętając o tym, jak bardzo jest to ważne dla urody i zdrowia. A ja mam nadzieję, że na jej przykładzie pomogłam znaleźć wam odpowiedz na pytanie jak pozbyć się trądziku? które trapi niejedną z Was. 

Ewelina Afandi
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz