wtorek, 13 maja 2014

Odżywianie paznokci - czyli naturalne odżywki do paznokci

- Moje paznokcie po przebytej zimie wcale nie wyglądały dobrze - powiedziała Ania, przypatrując się z uwagą swoim dłoniom - więc postanowiłam iść do kosmetyczki. Zrobiłam sobie tipsy i niestety teraz tego żałuję... kupiłam też różne odżywki do paznokci ale efektu nie widać - westchnęła. Spojrzałam uważnie na jej dłonie - faktycznie, nie wyglądało to najlepiej. Najwyraźniej nie wszystkim służą tipsy...

- Aniu, a próbowałaś naturalnych metod regeneracji paznokci? - spytałam nalewając jej jeszcze odrobinę miętowej marokańskiej herbaty. Siedziałyśmy u mnie, delektując się krótką chwilą spokoju i rozmawiając o babskich sprawach. Ania pokręciła przecząco głową. Po chwili zastanowienia dodała - Kosmetyczka powiedziała że odżywianie paznokci zaczyna się od wewnątrz i kazała kupić suplementy diety. Wydałam na nie całą premię, ale poza biegunką i bólem brzucha nic nie zyskałam - skrzywiła się na samo wspomnienie. Po chwili kontynuowała - poszłam do lekarki rodzinnej, jak się dowiedziała że stosuję te tabletki na odżywianie paznokci zrobiła mi straszną awanturę - okazało się, że jestem uczulona na połowę składników, a druga połowa to zwykłe witaminy które kosztują kilka złotych w aptece. Więcej już tego nie kupię.


- Paskudna sprawa - skrzywiłam się - ale najważniejsze, że poszłaś do lekarza. Pamiętaj, że odpowiednia dieta jest podstawą zdrowego wyglądu skóry, paznokci i włosów ale przyznam ci się, że nie wierzę w to, że cudowna moc drogich tabletek to najlepsze odżywianie paznokci...
- Ja też już w to nie wierzę - westchnęła moja rozmówczyni. - Za to moja babcia namawiała mnie na olejek rycynowy, twierdzi że to najlepsza naturalna odżywka do paznokci. Ja jakoś nie jestem przekonana, wiesz... Kojarzy mi się to z jakimś ciężkim peerelem, gdzie nie było nic w sklepach. Nawet nie wiem czy to pomoże - stwierdziła. A czy wiesz słyszałam że taka rycyna to jest nawet trująca.

- To prawda, rycyna jest trująca - wyjaśniłam jej sięgając po folder z olejkami - Sama rycyna jest białkiem które ma silne właściwości toksyczne, szkodliwe dla człowieka. Może wywołać wymioty, biegunkę a nawet spowodować śmierć. Co innego jest olejek rycynowy. Jednak bądź spokojna, rycyna nie wiąże się z olejami bo należy do grupy lektyn, więc jeśli odżywka do paznokci w postaci naturalnego olejku rycynowego jest w stu procentach bezpieczna - dodałam. - Zobacz, w folderze masz pokazane wszystkie naturalne olejki roślinne, jakie sprowadzam, rycynowy jest jednym z nich.

- Faktycznie... - Ania uspokoiła się nieco - widzisz, Ewelina, jak to dobrze czasem napić się miętowej herbaty, przy okazji się czegoś dowiem. Naprawdę olejek rycynowy używają kobiety w Maroku? Przecież u nas kupowało się go jak nie było nic innego w sklepach... wiesz to takie odżywki do paznokci sprzed stu lat, nie to co nowoczesne kosmetyki.
- A powiedz mi Aniu, z ciekawości, czy te wszystkie hiper nowoczesne odżywki do paznokci na które wydałaś majątek dały jakiś efekt? - spytałam z uśmiechem.- Nie, wręcz przeciwnie - odparła. I dlatego jestem taka zniechęcona. Nie wiem już co mam robić, jakie odżywki są na tyle skuteczne żeby pomogły i żeby moje paznokcie wreszcie wyglądały pięknie!
- Pozwól że opowiem ci trochę o tym olejku - powiedziałam wyciągając w jej stronę lewą dłoń - ale najpierw przyjrzyj się moim paznokciom. Pamiętasz jakie miałam problemy z rozdwajaniem się płytki? Dopiero dzięki mojej teściowej ten problem zniknął, to ona poleciła mi rycynowy olejek. Aniu, to najlepsza naturalna odżywka do paznokci! Jeśli masz słabe paznokcie, bez witamin, miękkie lub pękające albo takie które się rozdwajają, to najlepsze co możesz zrobić to zastosować bezpośrednie  odżywianie paznokci poprzez regularne wcieranie w płytkę olejku rycynowego. Zastosuj codzienną kurację regenerującą płytkę paznokcia - wystarczy kroplę lub dwie tego olejku wlać na wacik, następnie wsmarować w paznokcie i odczekać do wyschnięcia.

- No dobrze, ale ja maluję paznokcie i często zmieniam kolor lakieru czy to nie przeszkadza w stosowaniu tego olejku? Wiesz są takie odżywki do paznokci których się nie używa w połączeniu z lakierem bo wówczas nie działają - upewniała się Ania. - Nie martw się, malowanie paznokci  absolutnie możesz łączyć z używaniem olejku rycynowego jako odżywki do paznokci - odparłam - musisz po prostu najlepiej używać olejku na noc,a na drugi dzień kładziesz warstwę lakieru. Mimo wszystko polecam Ci odstawić lakier do paznokci na jakiś czas, aż paznokcie nie wrócą do formy. Olejek rycynowy też możesz zastosować do odsuwania skórek, są wtedy idealnie natłuszczone. To idealna naturalna odżywka do paznokci, która nie ma żadnej chemii, acetonu, nie śmierdzi, nie ma konserwantów, barwników - po prostu sto procent natury walczy z niedoskonałościami twoich paznokci. A ty w tym czasie spokojnie czytasz książkę, jedziesz do pracy albo gotujesz obiad. I nie masz po tym biegunki - dodałam z uśmiechem.

Ania w zamyśleniu przeglądała folder dopijając marokańską miętową herbatę. - Powiedz mi, Ewelinko, dlaczego takie naturalne odżywianie paznokci jest tak skuteczne? Zawsze wydawało mi się że te ziołowe naturalne metody są słabe i nie działają... Wiesz, tyle jest teraz różnych produktów, tyle jest różnych reklam...
- To prawda, Aniu, jest tego bardzo dużo - powiedziałam. Jednak nie zapominaj o jednym. Żyjemy od wielu lat w zanieczyszczonym środowisku, gdzie wszystko ma wpływ nie tylko na stan twojej skóry czy paznokci ale na nasze zdrowie. Tymczasem ten olejek rycynowy jest w stu procentach naturalny i lepiej takie kosmetyki stosować. To jego największa zaleta, bowiem działa nie tylko wzmacniająco i wspomaga porost paznokcia ale jednocześnie nie szkodzi twojemu zdrowiu. I nie zgodzę się ze stwierdzeniem że metody naturalnej pielęgnacji są słabe i nie działają. Tak mogą powiedzieć tylko te osoby, które nigdy nie stosowały takich metod i nie wiedzą dokładnie, na czym one polegają. Wpływ reklam w mediach też jest spory - te wszystkie kosmetyki są tak pokazane jakby były najlepsze na świecie... Kosztują też niemało, ale nie ma gwarancji że zadziałają dokładnie tak, jak obiecuje producent. Tymczasem naturalne kosmetyki są tworzone z tego, co nas otacza - dzięki temu działają tak, jak działać powinny. Jednak nie jest to prawda, że są one nieskuteczne - trzeba tylko uzbroić się w cierpliwość bo na dobre efekty czasem trzeba poczekać. A ludzie są niecierpliwi, wszystko chcą mieć od razu...

- Tak jak ja z tymi tabletkami na paznokcie - wtrąciła Ania i za chwilę dodała - no to miałam efekt od razu, pół nocy spędziłam w łazience... Masz rację, Ewelinko. Szalone mamy te czasy i czasami dajemy się za bardzo omamić reklamami. A sposoby naszych babek wcale nie są takie staromodne i nieskuteczne.
- Kochana, powiem ci tylko tyle, że w Maroko większość kobiet stosuje regularnie olejek rycynowy - powiedziałam sięgając po album ze zdjęciami - zobacz te zdjęcia. Naturalny olejek rycynowy to nie tylko najpopularniejsza odżywka do paznokci, ale także do rzęs i włosów. Popatrz tylko na te włosy - Ania zachwycona przeglądała album zdjęć z podróży do Maroka. Olejek rycynowy rewelacyjnie przyśpiesza wzrost płytki, utwardza ją i powoduje że paznokieć staje się elastyczny. Powiem ci też Aniu - kontynuowałam - że mam wrażenie że kolor moich paznokci jest lepszy, bardziej jednolity i zniknęły przebarwienia które miałam w kilku miejscach.
- Rewelacja - Ania była zachwycona. Zamknęła album i uśmiechnęła się do mnie - Dziękuję ci za poradę, teraz już wiem, od czego zacząć. Masz może ten olejek na stanie?

Miałam. Ania tego wieczoru zaczęła kurację olejkiem rycynowym, po krótkim czasie zadzwoniła z informacją, że stan jej paznokci polepszył się - ucieszyłam się bardzo z tej informacji. Bardzo lubię dzielić się z innymi tym, co najlepsze, wiedzą o zdrowym i naturalnym sposobie pielęgnacji ciała - w końcu zdrowa kobieta to szczęśliwa kobieta.

Ewelina Afandi




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz